tirsdag den 8. februar 2011

Tirsdag den 8. februar 2011

Tirsdag den 8. februar
Efter ikke at have sovet særlig meget i flyet ankommer vi til Bangkok kl 06:30. Temperaturen er nu 32 grader og luftfugtigheden ca 200%, ja sådan føles det.
I lufthavnen er alle kufferter heldigvis med på båndet uden problemer, og der står en engelsktalende guide og venter på os. Udenfor holder bussen klar, og så begynder turen på 1 time gennem byen frem til hotellet. Hold da helt op hvor er der mange biler alle vegne og i alle retninger...... Vel fremme på hotellet har vi fået vores værelser og har nu fri i 2 timer, hvor jeg tror en lille morfar og et bad ville gøre underværker.
Så er vi klar igen til en sightseing med bus i Bangkok, der er ikke kommet færre biler på gaden siden i morges. Alle kører allevegne incl. knallert-taxier ig "tuk-tukér" og så også i den forkerte side og i de modkørendes baner....
Første stop var ved et fantastisk tempel, Thailands mest skattede tempel. Alt var håndlavet med fantastiske mængder guld, porcelæn og træskærerarbejder.

V i havde en engelsktalende guide med til at fortælle. Derefter gik vi gemmen et marked ned til floden, hvor vi var på sejltur rundt i byen, lidt a la Venedig med vandbusser og alle mulige specielle både f.eks postbudet. Under sejlturen så vi krokodiller/varaner der lå på trapperne og tog solbad.... Lidt spøjst ikke. Vi stoppede også et sted hvor der var store fisk der kunne fodres, nogen af den spiste sågar af hånden. Det var lidt sjovt.

Vel tilbage på land skulle vi "hjem" med bus, men kom til at sidde fast i trafikken i 1 time, men det var nu ikke noget der kunne hidse guiden eller chaufføren op, bare almindelige tilstande, ikke noget særligt.......
Vi har nu lige været nede at spise en dejlig middag fra en stor buffet, og klokken er 21:30, så det er vist på høje tid at se dyner, hvis vi ikke skal være umulige i morgen...